Fikret Otyam

Fikret Otyam, Tablo

Fikret Otyam(1926-…)
1953’te İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü Bedri Rahmi Eyüboğlu atölyesini bitiren sanatçı, atölyedeki arkadaşlarıyla oluşturdukları ‘Onlar’ grubunun sergilerine katılır44. Resimlerinin konusu 1950’li yıllardan itibaren Anadolu insanıdır. Özellikle doğu ve güneydoğu insanlarının yaşamını destansı bir yaklaşım ve içtenlikle kendi yaşamları içinde ele alır. Bu bölgenin çeşitli tipleri üzerine yoğunlaşarak özgün portre çalışmaları yapar. Resimlerinde anlatım ve duyarlılık bakımından en belirgin özellik; kopmalarla değil süreklilik içinde bir gelişim çizgisiyle ifade ettiği yapmacıksız insan sıcaklığı ve Anadolu sevgisidir. Lekeci yaklaşımı ve özellikle beyaz leke tutkusu hemen hemen tüm yapıtlarında beyazın geniş alanlarda kullanımıyla ifade edilen yoğun bir resimsel öğedir.

Fikret Otyam, TabloFigürlü anlatımlarında açık koyu dengesine özen gösterir ve yalın bir tarzla zengin anlatımlara ulaşarak renk ve nakış öğelerini ön planda tutar. Akademik eğitimine karşın akademiden uzak durmaya çalışan, hünere değil içtenliğe, inanca, sevdaya dayalı resimler üreten sanatçı; yıllarca Anadolu insanı ve doğasıyla iç içe yaşamaktan gelen bir yalınlık ve sevecenlikle yerel renkleri, zorlama olmayan yoğun bir samimiyetle eserlerine yansıtır. Son dönem resimlerinde doğubatı sentezi görülür.

Fikret Otyam, Tablo

 

Hazırlayan
Nazlı Şahin

Sizin İçin Seçtiklerimiz

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir